Bel 0184 651 554
Menu

FAQ

Algemeen

Wie is onze contactpersoon voor het plannen van de bruiloft op de locatie?

Onze centrale administratie staat klaar om jullie vragen te beantwoorden of jullie door te verwijzen naar een collega.

Kan ik een afspraak maken voor een bezichtiging?

Dat is mogelijk, neem gerust contact op met onze centrale administratie.

Het reserveren van een bruiloft, hoe werkt dat precies bij jullie?

Het begint met een gewenste datum en een idee van het programma. Je ontvangt van ons een offerte en meestal is dat een aanleiding voor het maken van een bezichtiging. We nemen dan het gewenste programma en mogelijkheden door en laten de zalen zien. Naar aanleiding van het gesprek volgt een gewijzigde offerte. U geeft akkoord op de offerte en wij starten het reserveringsproces. Vervolgens maak je een afspraak met ons ongeveer drie weken voorafgaand aan de trouwdatum. In dat gesprek bespreken we het definitieve programma en aantal personen. Ook nemen we alle praktische zaken met elkaar door.

Hoe lang van tevoren moet ik bij jullie reserveren?

Gemiddeld reserveren bruidsparen 9 maanden van tevoren hun bruiloft bij ons, maar afhankelijk van de gewenste dag en periode soms wel eerder. Zo kun je ervan uitgaan dat de vrijdagen in de bekende trouwmaanden juni en september al vroeg zijn volgeboekt. Ook bij grotere gezelschappen zijn de opties eerder vergeven dan bij kleinere groepen.

Wat kost een bruiloft bij jullie?

De kosten van het vieren van je bruiloft bij De Til Groep hangt helemaal van jouw wensen af. Het programma, de invulling, het aantal personen zijn zomaar wat factoren die de prijs bepalen. Het gemiddelde van wat bruidsparen bij ons besteden ligt tussen de € 5000 – € 8000. We zitten hiermee in het middensegment. Wat fijn is dat wij werken met een all-in tarief, dat betekent dat we de complete verzorging van jullie bruiloft aanbieden voor een vast bedrag op basis van het programma en aantal personen dat we vooraf met elkaar hebben besproken.

Hoeveel personen moet ik doorgeven als definitief aantal?

Deze vraag kun je het beste zelf beantwoorden, want jij hebt als geen ander kennis van je gasten. Wij gaan uit wat jij aan ons opgeeft, dus ons advies is om goed bij te houden wie er wel of niet komt.

Zijn wij het enige bruidspaar op jullie locatie?

Meestal is dit het geval. Op onze hoofdvestiging kan het voorkomen dat er meerdere partijen tegelijk bezig zijn, maar met de indeling en de reservering voorafgaand weten wij dit prima gescheiden te houden, zodat je geen hinder van elkaar ondervindt.

Wie is onze contactpersoon op de dag zelf?

De gastvrouw of -heer is op jullie dag het aanspreekpunt, ook voor de ceremoniemeesters en zorgt ervoor dat jullie bruiloft tot in de puntjes wordt verzorgd.

Zijn externe leveranciers welkom?

Afhankelijk van de soort leverancier. Wat betreft catering houden we alles in eigen beheer. De entertainment, styling, fotograaf etc. mag je zelf invulling aangeven.

Is er ruimte voor baby’s om te kunnen slapen?

Dit is meestal mogelijk. We hebben altijd wel een ruimte beschikbaar waar baby’s kunnen slapen. Wel zelf het bedje meenemen.

Zijn jullie op zondag geopend?

Op zondag zijn we gesloten.

Kunnen we bij jullie ook foto’s maken met de daggasten?

Dit is mogelijk bij goed weer en beschikbaarheid in onze buitentuin of anders in onze centrale hal.

Prijzen en offerte

Wat bedoelen jullie met een all-in prijs?

Op basis van het door u opgegeven programma en aantal personen bieden wij u vooraf een gegarandeerde totaalprijs voor de gehele verzorging van de bruiloft.

Kan ik een optie op de zaal nemen?

U kunt gedurende een door ons bepaald termijn (maximaal een week) geheel vrijblijvend en kosteloos een optie nemen op het gebruik van een zaal.

Wanneer is de reservering van mijn bruiloft definitief?

Na een akkoord op de offerte sturen wij een bevestiging van de reserveringen die definitief is wanneer de aanbetaling is voldaan.

Hoeveel moet er worden aanbetaald en voor wanneer?

Bij reserveringen boven de € 2000 vragen wij een aanbetaling van € 500. U ontvangt hiervan een losse factuur.

Kan ik betalen op basis van nacalculatie?

Dat is niet mogelijk. Wij werken uitsluitend met aangenomen prijzen, uiteraard met uitzondering van meerwerk.

Ik heb de offerte nog niet per e-mail ontvangen?

Het is altijd mogelijk dat er iets mis is gegaan. Controleer voor de zekerheid de map met ongewenste email. Heb je na een week nog niets ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kan ik een reservering kosteloos annuleren?

De annuleringskosten zijn afhankelijk van de termijn waarop geannuleerd wordt. Dit kun je terugvinden in onze algemene voorwaarden. Heb je de afkoopregeling van de annuleringskosten bij ons afgesloten, dan kun je onder bepaalde voorwaarden kosteloos annuleren.

Hanteren jullie ook een kindertarief?

In onze prijsstelling gaan we ervan uit dat het aandeel kinderen in de samenstelling van de groep ongeveer een kwart is. We spreken dan ook van personen. Kinderen onder de 2 jaar rekenen we niet mee.

Huwelijksceremonie

Is jullie locatie een officiële trouwlocatie waar de trouwceremonie kan plaatsvinden?

De gemeente Molenlanden kent geen officiële trouwlocaties. Onder voorwaarden mag je overal je huwelijksceremonie zonder aanvullende gemeentelijke kosten houden. Daarom kiezen veel bruidsparen om de trouwceremonie bij ons te houden. Het gemak van alles onder één dak.

Wat is een toestemmingsformulier?

De officiële naam is “Toestemming voor huwelijksvoltrekking/partnerschap registratie op een vrije locatie”. Dit formulier heb je nodig bij de gemeente en kun je door ons laten invullen.

Wat is de opstelling van de stoelen?

De opstelling is afhankelijk van het aantal personen en gewoonlijk wordt dit bij het gereedzetten van de zaal bepaald. Heeft u specifieke wensen, laat het ons gerust weten, zodat we samen de gewenste opstelling voor u kunnen verzorgen.

We willen graag trouwen bij jullie in de tuin, maar wat doen jullie bij slecht weer?

Dan verplaatsen we de huwelijksceremonie naar binnen in een van onze zalen die we beschikbaar houden. Zo heb je altijd de garantie dat de huwelijksvoltrekking kan doorgaan.

Hoe lang van tevoren moeten de gasten verzamelen?

Bij een huwelijksceremonie verzamelen de gasten normaal gesproken 30 minuten voorafgaand.

Is het mogelijk om muziek af te spelen?

Ja, dit is mogelijk zowel, buiten als binnen. Verbinden gaat eenvoudig via bluetooth en ons advies is om de ceremoniemeester de muziek te bedienen.

Bruidstaart

Hoe ziet jullie bruidstaart eruit?

De bruidstaart zoals wij die kunnen leveren is van het type stapeltaart versierd met roosjes van rood fondant en een ‘Mr en Mrs’ topper.

Kunnen we de bruidstaart die jullie leveren aanpassen?

Wij leveren een standaard bruidstaart. Wil je liever een custom made taart dan is dat tegen meerprijs mogelijk.

Kunnen we de leverancier van de bruidstaart ook bezoeken om onze wensen aan te geven?

Dat is in overleg mogelijk. Reken wel op een meerprijs en een bedrag extra afhankelijk van de gekozen aanpassing.

Kunnen we onze eigen bruidstaart meenemen?

Ja, dat is in overleg mogelijk. Graag maken we afspraken over de levering en ontvangen we een snijinstructie. Bij een eigen taart rekenen wij wel schotelgeld.

Buffet/diner

Wat is het verschil tussen een buffet en een diner?

Bij een buffet komen de gasten langs en maken hun keuze, bij een diner serveren wij het eten aan tafel. Een buffet is dynamischer en wordt vaak gekozen bij grotere groepen. Bijkomend voordeel is dat er meer keuzevrijheid is in de gerechten. Een diner wordt vaak gekozen bij een informelere setting. Ook vragen wij vooraf een keuze te maken in het voor- en hoofdgerecht.

Kan ik een menu aanpassen?

In overleg met de chef-kok kunnen de standaard menu’s worden aangepast naar uw wensen. Onze chef-kok is bereid u hierin te adviseren.

Doen jullie ook aan catering op locatie?

Totaalcatering is niet mogelijk, dus dat is de complete verzorging inclusief personeel, drinken etc. Wel kunnen wij buffetten aanleveren, eventueel met en zonder servies.

Vanaf hoeveel personen is een uitgeserveerd diner aan tafel mogelijk?

Een diner kan al vanaf 20 gasten. Wij zijn geen à la carte restaurant. Een menukeuze moeten wij in onderling overleg dus op voorhand samenstellen. Onze diners gebeuren altijd in een voor u exclusieve zaal, waardoor u met uw gasten informeel kunt dineren.

Vanaf hoeveel personen kan ik een buffet reserveren?

De prijsstelling van onze buffetten zijn gebaseerd op een minimum van 25 personen.

Verzorgen jullie ook een barbecue?

Jazeker, vooral in de maanden mei tot en met september is dit een veel gekozen optie op onze hoofdlocatie. De bereiding wordt door onze koks gedaan zodat u helemaal ontzorgd wordt en zit het weer even niet mee, dan verplaatsen we de maaltijd naar binnen.

Hoeveel tijd moeten we uittrekken voor de maaltijd?

1,5 uur exclusief dessert en eventuele stukjes.

Moet ik een tafelindeling opgeven?

Dat is niet nodig, tenzij u zelf een tafelschikking wenst. In dat geval spreken de mogelijkheden door.

Ik heb een allergie. Wordt hier rekening mee gehouden?

Onze keuken houdt rekening met mensen met een speciaal dieet, zoals zoutarm, glutenvrij, koemelkvrij, maar ook voor vegetariërs, indien dit tijdig wordt doorgegeven. In sommige gevallen rekenen we wel een kleine meerprijs.

Wat zijn de mogelijkheden voor late-night snacks?

Op onze snackkaart hebben we een aantal suggesties van kipspies met saté tot een puntzakje frites. Zit je keuze er niet bij, laat het ons gerust weten, want als het even mogelijk is geven we daar invulling aan.

Huwelijksfeest

Hoe is de opstelling van de feestzaal?

Ons uitgangspunt is stoelen met zitplaatsen. Op verzoek kunnen we ook statafels plaatsen. Houd er wel rekening mee dat bij het gebruik van statafels de capaciteit van de zaal groter wordt.

Ik wil geen muziek op mijn bruiloft/receptie, is dat mogelijk?

Uiteraard, de muziekverzorging is een keuze van u. Wij zetten in de basis geen muziek aan.

Mogen we onze eigen muziek regelen?

Ja, dat is mogelijk. In de meeste gevallen kiezen de bruidsparen voor een DJ. Wil je hierin ontzorgd worden dan kunnen wij op verzoek de DJ inclusief draaitafel en verlichting voor je regelen.

Onze gasten willen een stukje doen, welke faciliteiten zijn aanwezig?

De meeste zalen zijn voorzien van een beamer, scherm en een microfoon. Aansluiten gaat via HDMI. Wel zelf de laptop meenemen.

Hebben jullie ook een piano of orgel?

Ja, die is aanwezig in de hoofdvestiging. Wel onder voorbehoud van beschikbaarheid.

Hebben jullie ook airco in de zalen?

De feestzalen in onze hoofdvestiging zijn voorzien van airco.

Alcohol en minderjarigen, hoe zit dat?

We verstrekken geen alcohol onder de 18 jaar. Bij twijfel vragen wij naar een ID. Niet altijd leuk, maar het is de wet en hier wordt ook regelmatig op gecontroleerd.

Welke dranken bedoelen jullie met binnenlands gedistilleerd?

Ons assortiment binnenlands gedistilleerd bestaat uit o.a. bier, wijn, port, sherry, rum, vieux en jonge jenever. Likeuren, Bacardi en de meeste gedistilleerde dranken zoals whisky vallen onder het assortiment buitenlands gedistilleerd.

Versieringen /aankleding

Mag ik de zaal extra versieren?

In verband met de brandveiligheid staan wij slechts beperkt het aanbrengen van versieringen toe. Zo is het bijvoorbeeld niet toegestaan om waxinelichtjes of vuurwerk/sterretjes te ontsteken tijdens de feestavond. Bij gebruik van confetti(kanon), rijst e.d. extra kosten in rekening worden gebracht ten behoeve van de schoonmaakkosten. In onderling overleg is eigen decoratie zeker mogelijk, u kunt daarvoor eerder terecht dan de start van uw arrangement. Aan het einde van het feest dienen alle decoraties weer verwijderd te worden.

    1. Er zijn met oog op de veiligheid wel enige regels aan verbonden:
    2. geen gebruik van water of breekbare materialen
    3. slechts brandveilige slingers zijn toegestaan
    4. geen confetti, rijst of rozenblaadjes
    5. vuur en vuurwerk of sterrenregens zijn niet toegestaan
Kan ik een dag van tevoren de zaal komen versieren?

Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van de zaal. Een week van tevoren kunnen we doorgaans zeggen of het uitkomt. In alle andere gevallen kijken we in overleg wat er mogelijk is.

Staat jouw vraag
er niet tussen?

Geen zorgen! Neem gerust contact met ons op en we helpen je graag verder.

Offerte aanvragen